لبخند از ته دل

اگر من جای او بودم

 

همان یك لحظه ی اول ، كه اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ، جهان را با همه زیبایی و

 

 زشتی ، برروی یكدگر ، ویرانه میكردم .

 

اگر من جای او بودم

 

كه در همسایه صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم ، نخستین نعره مستانه را

 

خاموش آندم ،بر لب پیمانه میكردم .

 

اگر من جای او بودم

 

كه میدیدم یكی عریان و لرزان و دیگری پوشیده از صد جامه رنگین زمین و آسمانرا واژگون

 

 مستانه میكردم .

 

اگر من جای او بودم

 

نه طاعت میپذیرفتم ،نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز كرده ،پاره پاره در كف زاهد

 

نمایان ،سبحه صد دانه میكردم .

 

اگر من جای او بودم

 

برای خاطر تنها یكی مجنون صحرا گرد بی سامان ،هزاران لیلی ناز آفرین را كو به كو ،آواره

 

و دیوانه میكردم .

 

اكر من جای او بودم

 

بگرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان ، سراپای وجود بی وفا معشوق را ، پروانه میكردم .

 

اگر من جای او بودم

 

بعرش كبریایی ، با همه صبر خدایی ،تا كه میدیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یك ناروا گردیده

 

خواری میفروشد ،گردش این چرخ را وارونه ، بی صبرانه میكردم .

 

اگر من جای او بودم

 

كه میدیدم مشوش عارف و عامی ، ز برق فتنه این علم عالم سوز مردم كش ،بجز اندیشه عشق و

 

 وفا ، معدوم هر فكری ، در این دنیای پر افسانه میكردم .

 

چرا من جای او باشم

 

همین بهتر كه او خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام زشتكاریهای این مخلوق را دارد ،

 

وگرنه من بجای او چو بودم ،یكنفس كی عادلانه سازشی ، با جاهل و فرزانه میكردم .

 

عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !

 

توبه می کنم ...,متن های غمگین غمگین عاشقانه عارفانه شاعرانه دانلود دکلمه حسین پناهی توبه تنهایی احمد شاملو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در پنج شنبهبرچسب:,ساعت19:29توسط حسين